Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ


Το κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένας no no no παράγοντας. Καλά, μεταξύ μας, no no no είναι ούτως ή άλλως. Πιστεύω πως είναι ο πιο απαιτητικός κανόνας με τον οποίο πρέπει να συμμορφωθεί μια έγκυος γυναίκα: ναι μεν, το έμβρυο που ξέρεις πως βρίσκεται στην κοιλιά σου κινεί όλο σου το είναι, αλλά και ο εθισμός στο τσιγάρο είναι μεγάλο πράγμα.
Πριν μείνω έγκυος, κάπνιζα δύο πακέτα τσιγάρα την ημέρα. Μιλάμε για φανατική του αθλήματος. Την ημέρα που βγήκε θετικό το τεστ εγκυμοσύνης, περιμέναμε παρέα στο σπίτι. Κάπνισα στο μπαλκόνι μας μπόλικα τσιγάρα, έτσι για να το ευχαριστηθώ και έκλεισα το θέμα "κάπνισμα". Μέχρι και status στο Facebook έβαλα, έτσι για να το δουν πολλοί να έχω μάρτυρες ότι το έκοψα! Χαχαχαχα!
Όπως σας έγραψα και χθες, ο γιατρός μου επιτρέπει μέχρι τρία τσιγάρα την ημέρα. Έχω ακούσει γενικά ότι είναι σοφότερο να επιτρέπεις λίγο πειρασμό σε μια έγκυο από το να απαιτείς να τον κόψει μαχαίρι, όποιος και αν είναι αυτός. 
Η αλήθεια είναι πως μπορώ να ζήσω και χωρίς αυτά τα τρία τσιγάρα. Το γεγονός ότι τόσες μέρες έχω καταφέρει να μειώσω τα 40 τσιγάρα στα 0-3, δείχνει ότι μάλλον μπορώ και χωρίς το κάπνισμα. Η αλήθεια είναι πως όταν είσαι έγκυος που προσέχει, έρχονται ώρες που τρελαίνεσαι. Τι εννοώ...
Προσέχω από την πρώτη μέρα τη διατροφή μου, πράγμα που σημαίνει πως έχω κόψει σχεδόν τελείως το οποιοδήποτε ανούσιο τσιμπολόγημα. Πατατάκια, καραμελάκια, ξηρούς καρπούς, σοκολατίτσες, παγωτίνια... Γενικά έχω κόψει όλα όσα με ηδονίζουν: πίτσα, burgers, sushi, junk food γενικότερα. 
Οι καπνιστές σίγουρα θα με νιώσουν. Όταν καπνίζεις και κάνεις δίαιτα, το τσιγάρο έρχεται και γεμίζει τις στιγμές που πεινάς. Σε κάνει και ψιλοξεχνιέσαι. 
Ε τώρα και ψιλοπεινάω και δεν καπνίζω. Αλλά έχει φάση, γιατί έτσι ανακαλύπτεις πολλούς διαφορετικούς τρόπους... επιβίωσης! Αρχίζω και επανεκτιμώ τη γεύση των φρούτων. Ο υπέροχος άντρας μου φρόντισε να γεμίσει το ψυγείο με λογής λογής φρούτα: κεράσια, πεπόνι, νεκταρίνια, πορτοκάλια, βερύκοκα... Και trust me, they are not bad at all!
Όποτε, λοιπόν, αισθάνομαι ότι θέλω να καπνίζω, σκέφτομαι το μπιζελάκι που έχω στην κοιλιά μου και μετά μασουλάω ένα φρουτάκι. Να σας πω και ένα μυστικό; Καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας, με επιβραβεύω από μέσα μου. "Μπράβο κορίτσι μου!", "Go girl!", "You are the best, f@ck the rest!" και τέτοια ωραία. Δουλεύει!
Θα σας πω και ένα ακόμα κολπάκι για να ξεχνιέστε... Αγοράστε μια κονσόλα. Αγόρασα ένα Nintendo DS και βρήκα τη χαρά μου. Όποτε θέλω να καπνίσω, το αρπάζω και παίζω π.χ. Grey's Anatomy, λέγοντας στον εαυτό μου πως αν περάσω τρεις πίστες, τότε θα καπνίσω. Μόλις τις περάσω, λέω, άντε δύο ακόμα, άντε τρεις ακόμα... Ε στο τέλος μου φεύγει η όρεξη. :P Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με ένα βιβλίο και τα κεφάλαιά του. 
Αν ήμουν τελείως καλά, χωρίς ζαλάδες και υπνηλία και αν δεν έκανε τόση ζέστη έξω, θα το έριχνα στο ήρεμο περπάτημα... Πιστεύω πως και αυτό βοηθάει. Το window shopping είναι άλλωστε θεραπευτικό για πολλά πράγματα! :)
Χεχεχε, μη μασάτε... Αλήθεια, δεν είναι τοοοοοόσο δύσκολο να περιορίσετε/κόψετε το κάπνισμα. Όσα κόλπα και να σας πω, ένα είναι αυτό που μετράει. Σίγουρα θέλετε το μωρό σας να γεννηθεί και μάλιστα να γεννηθεί σφύζοντας από υγεία. Δεν νομίζω να θέλετε να ρισκάρετε όλο αυτό για ένα δύο τρία παλιοτσίγαρα;
Αφήστε που το να μην καπνίζεις είναι και πιο... Ευρωπαϊκό! Χα!Olivia Gavrili

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου